21 Mayıs 2011 Cumartesi

Justin biber hayranı oppacı Koreciler.


Son günlerde dikkatimi çeken ve beni fazlasıyla rahatsız eden bir durum hakkında bir şeyler söylemek istiyorum. Uzak doğu kültürü ile ilgileniyoruz. İnsanlarını, kültürlerini, dillerini ve sinemalarını araştırıyoruz takip ediyoruz. Bazılarımız bunu abartmadan yerinde bilinçli bir şekilde yapıyor, bazılarının ise ne ile ilgilendiklerini,  ne yapmaya çalıştıklarını anlayamıyorum özellikle 'Justinci ergen Kore hayranları' olarak adlandırdığım kitleyi.




Çok ilginç bir hal almaya başladı ve bundan inanılmaz derecede rahatsızım. Bu kitle Facebook'da inanılmaz derecede etkili. Soyadına Koreli ünlü ismi getirenler, her gün yüzlercesi açılan saçma sapan sayfalar, gruplar, etkinlikler, avatarlarda ki kaslı yakışıklı Koreli erkekler, Bu 'oppalar' üzerinden yapılan anlamsız saplantılı muhabbetler. Böyle uzar gider.  Kore'yi överken kendi insanını, değerlerini afedersiniz itin kıçına sokan zihniyetler var ki onların ağzına kürekle vurup, kafalarını sürtmek lazım duvara.




Ben bu kitleye Kore hayranı demek istemiyorum. Onların hayran oldukları ve ilgilendikleri tek şey Koreli erkekler. Film izlemeden önce cast'ta yakışıklı gördükleri biri yoksa filmi izlemezler. Sesi çok güzel olsada, şarkıcı- grup üyeleri yakışıklı değilse dinlemezler. Yani 'oppa merkezci' düzen onların ki. Burada eleştirdiğim konu 'oppacı' zihniyettir. Kesinlikle çok küçük yaşta olup, çok bilinçli olan fanlar var. Bir de yaşını başını almış olupta bu işlerin alasını yapanlar var ki onlar ayrı bir konu. Ha bir de ben bunları dile getirdiğimde 'Ee efendim kıskanıyorsun ondan diyorsun' diyenler var, el insaf derim.

Bu durum Uzak Doğu kültürünü tanımayan insanları da uzaklaşırıyor. İtici bir hal almaya başlıyor. Artık Kore hayranıyım diyince bile 'ergen etiketi' yiyebilirsiniz. Bu kitle beni de ciddi şekilde Kore'den soğutmaya başladı. Hani diyorum bazen eskisi gibi mi olsaydı her şey. Azdık falan ama iyiydik be.