12 Mayıs 2011 Perşembe

İkigami ve michishirube!



 Son zamanlarda izlediğim en iyi dramlardan  birt anesi oldu. Bir Felsefe öğrencisi olarak farklı bir göz açısıyla görmeye çalıştım filmi, sürekli filmin içinde dalıp biryerlere gittim ve geri sarmak zorunda kaldığım anlar oldu. Senaryosu muhteşemdi.

   Ulusal refah adı altında insan öldürmek ne kadar doğrudur? İnsan son bir günü kaldığını öğrense geri kalan zamanını nasıl geçirir? Sürekli bunları düşündüm. Japon sineması ütopik filmleri çok iyi tasarlıyor , senaryo konusunda Güney Kore sinemasına göre öndeler bana kalırsa. Velhasıl kelam sözü fazla uzatmadan izlemeniz gereken bir film diyorum.

 Michishirube'i unutmak olmaz. Michishirube filmde sokak şarkıcılığından sahnelere yükselen Tanebe Tsubasa'nın son şarkısının adı. Şarkı beni inanılmaz etkiledi The classic'ten sonra hiçbir filmin yapamadığını yaptı .. gözlerden süzülen göz yaşları..

 O şarkının sahibi olan  PhilHarmoUniQue adlı japon şarkıcısını araştırmaya koyuldum. Sesi tam aradığım türden bir ses. Bulabildiğim albümlerini indirdim ve inanılmaz hoşuma gitti. Dinlemek isteyen arkadaşlar için paylaşacağım.




PhilHarmoUniQue -  michishirube

PhilHarmoUniQue - Yasashi Hibiki~Kagayakeru Basho

PhilHarmoUniQue -  HarmoNium