3 Ocak 2011 Pazartesi

(2) Türkiye'de Kore hayranı olmanın zorlukları.

 Türkiye'de Kore hayranı olmanın zorluklarını konusundaki düşüncelerimi  yazmaya devam ediyorum. İlk bölümde karşılaşılan ilk tepki ve önemini anlatmaya çalışmıştım. İnsanların Uzak Doğu'yu nasıl gördüğünü,  kafalarındaki hangi kalıba yerleştirdiklerinden  bahsetmiştik.

 Hayatlarında bir Kore filmi bile izlememiş birisinin Kore hakkında atıp tutması oldukça sinir verici bir durumdur. Onların görüşü 'Her çekik gözlü Çinli, her çekik gözlünün yaptığı film, dövüş filmidir.' Bu iki genelleme aslında insanların Uzak Doğu'ya olan bakışının en iyi ve en yalın halidir. Vaziyet ortada.. Hal böyleyken söylenecek ne olabilir ki?

 (Durumu özetleyen bir karikatür)

Tabii  bu durumda toplumu suçlamanın pek bir anlamı yok bu sonuçları (genellemeleri) ortaya çıkaran sebepleri irdelemeliyiz. Evvela bu durumun çok okumayan, araştırmayan bir toplum olmamızdan kaynaklandığını düşünüyorum. Kore'yi Japonya'nın bir ili zanneden birçok arkadaşımın olması beni böyle düşünmeye itiyor.. Çok acıklı bir durum.

Uzak Doğu ile ilgilenen özellikle de Kore sineması ile ilgilenen herkes çok iyi bilir ki Uzak Doğu'nun aslında dövüş filmleri değil dramları daha ön plandadır ya da daha güzeldir diyelim. Ama bu da tıpkı ilk genelleme gibi bilinmeyen bir durum, bu ilkine göre daha kabul edilebilir.. TV'lerde gösterilen filmlerin sadece dövüş içerikli olması insanları etkiliyor.



(3) Türkiye'de Kore hayranı olmanın zorlukları.

12 yorum:

eskaymak dedi ki...

Japonların yaptığı komedi film ve dizilerini Korelilerin yaptığı dram ya da romantik komedi dizilerini hiç bir şeye değişmem :D

Kaç arkadaşım bana o çekikleri 5 dk kadan fazla izletemezsin dedi de şimdi hayranı oldular :D
Ayrıca bu Japon filmlerini küçümseyenlere sorsanız küçükken en sevdiğiniz çizgi film neydi diye bir çoğu Japon animelerini söyleyecek :D

Bir de Hollywood Güney Kore sinemasından kopya alıp duruyor ama kimse bunu fark etmiyor

smlyhee dedi ki...

evet hollywood bayağı çorlak bir kurum *hıh*
ve yuhaa!!! cidden Kore'yi Japonya'nın bir ili mi zannediyorlar? O_O *hönk?!* bu kadarına da cahillik denir kusura bakmasınlar... insan biraz araştırır falan ya...
ben şimdi merak ediyorum da... acaba Japonlarla Koreliler bizleri nasıl bir genelleme içine sokuyorlar :D

Osaman dedi ki...

Dediğim gibi birçok arkadaşım var böyle :D Güler misin? ağlar mısın?

CembeK dedi ki...

Evet benimde kore'yi bilmeyen bir kaç arkadaşım varı :D ... "hepsi aynı millet ne farkeder ha çinli demişsin ha japon demişsin" derlerdi... dün akşam arkadaşlarımdan birisine bir kaç klip izlettim de neredeyse 180 derece döndü hehe :D zamanında seninle alay ederken aptallık etmişim diye hehe :D:D

Osaman dedi ki...

1 arkadaşımızı daha uyandırdığın için teşekkürler Cembek :D

So Ai Lee dedi ki...

haha..bende iki gün önce ilk acilisi yaptim kuzenime..33 yasinda ve internet radyoda djlik yapiyor..normalde damar agirlikli bir radyo düsünün en az 4 kpop parca caldirdim:D..herneyse konu acildida acildi sonradan dedim bak kuzen bir aktör var bayilacaksin adida so ji sub(yasi 34:p),,ha öyle mi bir bakak google´den demesin mi?..tabi ki oda hayran kaldi..kizim dedi o adam bize bakmazi ki..keke..söz aldim beraber koreye gidecegiz Allahin izniyle ;)

Osaman dedi ki...

Sanada teşekkürler :) İnsanları bilinçlendirmeye devam ;)

Adsız dedi ki...

aa koreyi japonya nın ili sanmalarına şaşırdım gerçi ne şaşırıyosam benim arkadaşım kore yi hiç duymamıştı bile benle duydu kankamda öyle beni teşvik etti devem et dedi şimdi oda koreci kardeşimde koreci yaptım ay ben bunları niy söylüyomm ki dram aaaah kore ahh

smlyhee dedi ki...

ağlamak istiyorum sayın seyirciler!! bu duruma ağlamak istiyorum! T^T

Adsız dedi ki...

sorun bizim tv kanallarında yayınladıkları filmin reklamını yaparken ülke söylemiyolar ki neymiş efendim nefes kesen bir uzakdoğu filmi yaw arkadaşım o ülkeninde bi ismi var...

Adsız dedi ki...

sorun bizim tv kanallarında yayınladıkları filmin reklamını yaparken ülke söylemiyolar ki neymiş efendim nefes kesen bir uzakdoğu filmi yaw arkadaşım o ülkeninde bi ismi var... adımı yazmayı unutmuşum :) canan

Osaman dedi ki...

Evet güzel bir noktaya değinmişsiniz , Canan.